Ideje befizetni a köteleződíjat!

A határidő betartása két okból is fokozott odafigyelést kíván: ez a dátum egyrészt idén szombatra esik, másrészt az összeg beérkezésére vonatkozik. Vagyis aki csekken fizet, legkésőbb jövő szerdáig lépnie kell – figyelmeztet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).

Közzététel dátuma:

A határidő betartása két okból is fokozott odafigyelést kíván: ez a dátum egyrészt idén szombatra esik, másrészt az összeg beérkezésére vonatkozik. Vagyis aki csekken fizet, legkésőbb jövő szerdáig lépnie kell – figyelmeztet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).

Bár a biztosítók kár esetén már január elsejétől fizetnek, a törvény az ügyfeleknek 60 napos díjfizetési haladékot tesz lehetővé. Ha viszont egy biztosító a határidő lejártáig nem kapja meg az esedékes díjösszeget, a törvény komoly lépésre kötelezi őt: törölnie kell az adott szerződést.

„Mivel idén március elseje szombatra esik, az összegnek a gyakorlatban már február 28-án meg kell jelennie a biztosító számláján – magyarázza Cselovszki Zsolt, a FBAMSZ Gépjárműszekciójának elnöke. – Szerdát követően tehát már ne is próbálkozzunk a csekkes feladással.”

Mivel az átutalás a magyar bankszámlák között immár négy óra alatt megtörténik, péntek reggelig a banki átutalás megfelelő opció a csekkes befizetés helyett. Az utolsó napon azonban az a legbiztosabb, ha az aktuális biztosítónk pénztárába fizetjük be az esedékes díjat. Fontos, hogy tisztában legyünk az adott ügyfélszolgálati iroda nyitva tartásával: pénteken ugyanis a kirendeltségek gyakran hamarabb zárnak. Emellett arra is ügyelni kell, hogy már több biztosító nem működtet pénztárat az ügyfélszolgálati pontjain.

A nem fizetés következményei
Az az ügyfél, akinek a díj nem fizetése miatt megszűnt a kötelező biztosítása, a fedezetlenség időtartamára fedezetlenségi díjat köteles fizetni, melynek mértéke – az autó teljesítményétől függően – naponta 260-600 forint. Emellett ugyanannál a biztosítónál kell újra szerződést kötnie, visszamenőleg a türelmi időre járó díjat is le kell rónia és választási lehetőség nélkül azonnal a teljes évre járó biztosítási díjösszeget kell kifizetnie. Ráadásul mindhárom összegre meg kell fizetni a 30 százalékos baleseti adót is. Így együtt ez már igen tetemes összeg lehet egy egyszerű személyautónál is.

A legsúlyosabb következmény ugyanakkor az lehet, ha az ügyfél a fedezetlenség időszakában kárt okoz: ilyenkor neki kell állnia az akár többmilliós kártérítést is. Személyi sérülés esetén mindez akár életre szóló fizetési kötelezettséget is jelenthet.

Nem mentség, ha nem kaptunk csekket!
„A több millió értesítés közül persze óhatatlanul elkallódhat néhány a postai kézbesítés során, de ez sajnos nem mentesíti az ügyfelet a következményektől – figyelmeztet a FBAMSZ szakértője. – A díjfizetés elmaradása a szabályozás szerint egyértelműen az ő felelőssége.”

 

HÁTTÉRINFORMÁCIÓ:

Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ)
A szövetség 1991-ben 13 alkuszcég elhatározásából jött létre, jelenleg 93 taggal és 2 pártoló taggal rendelkezik. E tagok a teljes alkuszi piac teljesítményének mintegy 60 százalékát biztosítják, az általuk közvetített és kezelt állomány alapján ma a szervezet az ország második legnagyobb biztosítótársasága lehetne. A FBAMSZ célja a szakmai érdekvédelem mellett az alkuszi tevékenység önszabályozása, szakmai és etikai hátterének kialakítása, az alkuszok oktatásáról, szakmai felelősségbiztosításáról történő gondoskodás, valamint a részvétel a biztosítási alkuszokra vonatkozó jogszabályok kialakításában. A szövetség 1993 óta tagja a biztosításközvetítők európai szervezetének (BIPAR), és kapcsolatban áll más országokban működő szövetségekkel is.

A FBAMSZ az egységes arculat kialakításával, a szakmai érdekvédelmi munka erősítésével, a képzés és tudásszint színvonalának emelésével arra törekszik, hogy a biztosítási piacon az alkuszok számára kivívja az őket megillető rangot és helyet.